Turistické výlety uskutečněné v 1.pololetí 2008

14. února 2009 v 10:56 | Jiřina,Zuzana |  .::Turistika::.
Tradici turistických vycházek za poznáním a také k utužení zdraví, založila naše kamarádka Martička Předotová.
Členky turistického kroužku při MO STP spolu se členkami MO SD chodí pravidelně každé pondělí na předem domluvené výletní trasy.Někdy jdou s námi i naši mužští kolegové. Jednotlivé trasy připravuje Ing. Zuzka Podlešáková, která zároveň vede kroniku tohoto oddílu. Zájemci o výlety jsou informováni ve vývěsní skříňce na náměstí. Ze jmenované kroniky se svolením její autorky ing.Podlešákové jsou k jednotlivým výletům, převzaty a upraveny články včetně dokumentace.

Výlet 7.1. -trasa: Lštění -Šár-Mojkov-Horní Kožlí-Dolní Kožlí-Vlachovo Březí
celkem l4 km

Autobusem jsme se dopravily do Lštění a odtud pěšky po plánované trase. Cestou nás provázely nádherné výhledy na šumavské velikány/ Boubín, Bobík, Libín/.Dokonce bylo vidět i na Blanský les s Kletí.Bylo pěkné počasí, žádný sníh.

........kostel sv. Vojtěcha ve Lštění

..................................kostel sv.Vojtěcha ,čelní strana se vstupem

Výlet 14.1. -trasa: 8 km - Vícemili- Svatá Máří-Trhonín-Vimperk

Z Vlachova Březí autobusem do Vimperka a odtud pěšky po naplánované trase,návrat do Vimperka a autobusem zpět do Vl.Březí

Cestou do vesničky sv. Máří jsme procházely přírodním útvarem zvaným Skalka, který je památkově chráněný/turmalín/. Zvony na kostele Máří Magdaleny ,jsou tři a patří k nejstarším na jihu Čech. V trhoníně jsme si prohlédly domy s "Lidovou architekturou "-roubenky. Počasí moc nepřálo,bylo chladno a střídavě mlha, takže jsme ani nefotily a použily jsme ofic. fotografie.

Výlet 21.l. -trasa: 6 km - Vl.Březí-STS Těšovice-Výrov Husinec

Z Vlachova Březí autobusem na zastávku STS Těšovice a odtud pěší túra, lesem přes kopec Výrovčice s nádhernými pohledy na Husinec až do Výrova, kde jsme obdivovaly krásně upravenou náves s kapličkou. Odtud do Husince a autobusem zpět do Vl. Březí.

........zastávka v Husinci u Blanice -foto s vodníkem

.......v pozadí vesnička Výrov,pohled z hlavní cesty do Husince

........Husův památník na náměstí v Husinci

.......pohled na náměstí v Husinci od sochy

.......horní část náměstí s pohledem na husinecký kostel

Společenský večer rodičů a přátel školy ZMUŠ.

Kromě turistiky jsme se rozhodly,že navštívíme společně 12. společenský večer rodičů a přátel školy ve Vlachově Březí.Moc se nám tam líbilo, večírek měl hodnotný program, takže jsme po jeho ukončení spokojené odcházely domů.

Výlet 28.1.-trasa:7,5 km- Vl.Březí-Dáchov-Horní Kožlí-Dolní Kožlí-Vl.Březí.

Autobusem na rozcestí Dáchov.Dále pěšky po cestě do Dáchova,prohlídka vesničky.Pokračování do Horního Kožlí. Cestou jsme opět obdivovaly nádherné výhledy do pošumavské krajiny.Při každé cestě touto krajinou objevujeme nová zakoutí. Do Vl. Březí jsme dorazily po zelené značce.

.......pohled na pošumavskou krajinu z Dolního Kožlí

........pohled z Dolního Kožlí, v dáli "Temelínská čtyřčata"

......... a jsme opět doma-Vlachovo Březí,náměstí

Výlet dne 4.2.-trasa-Bavorov-Bílsko-Měkynec-Krajníčko-Bavorov
12 km.

Z Vl.Březí doprava autobusem do Husince a odtud vlakem do Bavorova. Z Bavorova jsme vyrazily pěšky do Bílska,kde byla domluvena exkurze na "Kozí farmě". Pan Šťastný,majitel farmy nás přátelsky provedl farmou s výkladem kolem chovu koz a výrobě produktů z kozího mléka.Také jsme ochutnaly výborné sýry. Po tom jsme pokračovaly do Měkynce,kde nás zaujaly selsko-barokní usedlosti včetně zajímavé rotundy na návsi.Pokračovaly jsme do Krajníčka a dále do Bavorova.Odtud autobusem přes Prachatice domů.

Výlet 11.2.-trasa- Předslavice-Bušanovice-Beneda-Dolní Nakvasovice-Setěchovice-Bolíkovice-Uhřice-Vlachovo Březí.
15 km

Přeprava autobusem do Předslavic,odtud po silnici do Bušanovic a Benedy.U Bušanovic jsme si prohlédly sluneční elektrárnu /fotovoltaická/.Z Benedy jsme šly terénem po polní cestě do Setěchovic, a přes Bolíkovice do Uhřic. Obdivovaly jsme barokní štíty selských usedlostí a kaplička,zhotované zedníkem Jakubem Bursou. Z Uhřic jsme pokračovaly pěšky domů.Byla to dosti náročná trasa, ale v pohodě jsme to všechny zvládly..

........Kulturní památka v Bušanovicích-Bursův štít nad vjezdem

.........solární elektrárna v Bušanovicích

.........pohled z druhé strany

Výlet 18.2.-trasa-Blanice-Čichtice-Bavorovské Svobodné Hory-Bavorov
10 km

Aoutobusem do Husince a odtud vlakem do zast. Blanice.Potom pěšky do Čichtic,návštěva židovského hřbitova.Také jsme se zastavily u rybníka, kde se natáčel Troškův film Princezna ze mlejna.Také jsme se zastavily na Schwanzenberském dvoře,který je památkou,ale v současné době v dezolátním stavu.Z Bavorovských Svob. Hor jsme měly krásný výhled na celou vodňanskou pánev.Dále jsme pokračovaly pěšky do Bavorova a autobusem domů přes Prachatice.

Výlet 25.2.-trasa-Dvorce-Brdo-Bošice-Hradčany-Čkyně
12 km

Autobusem do Dvorců,lesem pěšky dále k samotám Brdo.Zde jsme si udělaly malý piknik u rybníka z druhé strany pod Mářským vrchem.Na další trase jsme se rozhlížely po samotách nacházejících se na přilehlých kopcích.Pomalu jsme se dostaly do Bošic,prohlédly si kapli a pokračovaly do Čkyně.Nad Čkyní jsme si prohlédly židovský hřbitov,který se právě opravoval.Ze čkyně jsme jely autobusem domů.

Výlet 10.3.-trasa Libínské sedlo-rozhledna Libín-kaple sv.Patriarchy-křížová cesta-Lázně sv. Markéty-Prachatice
14 km

Autobusem jsme dojely do osady Libínské sedllo. Prohlédly památky/ kostel sv.Anny/ na návsi.Potom jsme se vydaly po modré turistické značce na náročný výstup na vrchol Libína.Vystoupily jsme až na rozhlednu/ je vysoká 27 m/. Nádherný výhled na Českobudějovickou pánev, Strakonicko a celou Šumavu.Pokud počasí dovolí jsou vidět i vrcholky Alp..Z Libína jsme zvolily cestu z kopce ke kapli sv. Patriarchy,podél opravené křížové cesty ,přes Lázně sv. Markéty do Prachatic na autobusové nádraží,domů.

Výlet 17.3.-trasa-Vl. Březí-Kančov-Chlumany-Husinec-Budkov-Lhota Chocholatá-Hradějn-Vl.Březí
10 km

Šly jsme cestou přes Malou Stránku,nad hřištěm pod Kančovem do Chluman.Odtud po modré značce do Husince-nad cihelnou ke hřbitovu.Dále po červené kolem lesní školky do Budkova na náves,prohlížíme si tvrz a zvoničku.Polní cestou se vydáváme do Lhoty Chocholaté,přes Hradějn do Vl. Březí.

Výlet 31.3.-trasa-Lštění-Mářský vrch-Smrčná-Bohumilice
9 km

Autobusem do Lštění.Odtud na Mářský vrch-kolem opravené křížové cesty a vysilače na rozhlednu s kaplí sv. Václava.Je vysoká 12 m,v n.m. výšce 900 m.Výhled je pouze ve výseči stromů na pastviny a rejty.Pod rozhlednou je přírodní útvar -kamenné moře.Odtud jsme pokračovaly přes osadu Smrčná do Bohumilic.prohlédly jsme si vasničku s kostelem Nejsvětější trojice.

Výlet 14.4. -trasa- Husinec-podél řeky Blanice-Obcizna-Pod Pintovkou-Rechle-Podedvorský mlýn-Zábrdí-Kratušín
14 km

Autobusem do Husince.Odtud podél Blanice kolem chatek.U Zabrdského mlýna byla odpočinková zastávka.Dále jsme pokračovaly do Zábrdí,zde jsme navštívily výstavu betlém-sbírka obsahuje celkem asi 7OO betlému, je největší v republice.Majitelka ´pí Vizinová podala k výstavě výklad.
Odtud jsme se vydaly do Kratušína odtud autobusem do Husince a domů.

............... svačina pod Pintovkou

Výlet 21.4.-trasa- Spálenec-sv.Magdalena-Sněženský potok-samota u Rózy-dioritová Boží muka- kaple Hermann-údolí Blanice-Zbytiny.
13 km

Odjezd autobusem do Prachatic a dále vlakem do Spálence.Zde jsme si prohlédly úzkokolejnou dráhu,která v minulosti sloužila k dopravě dřeva na pilu.Potom jsme lesní cestou vystoupaly ke kostelíku sv. Magdaleny,který byl za spolupráce německé společnosti pěkně opraven a několikrát za rok se zde konají hudební koncerty a jednou v roce velká pouť,kterou organizují němečtí věřící s našimi věřícími.Od kostelíka je nádherný pohled do údolí na Zbytiny.Sestupujeme k Sněžnému potůčku,kolem samoty U Rózy/s malovaným štítem/ k památným bukům a dioritovým Božím mukám. Kolem zrestaurované kaple sv. Hermanna pokračujeme do Zbytin.Zde bylo setkání se starostou panem Pospíšilem,který podal výklad o minulosti,současnosti i záměrech obce.Ze Zbytin autobusem přes Libínské sedlo do Prachatic a domů.

............Zbytiny-pohled z cesty od nádraží

.............pohled na Zbytiny od kaple sv.Máří Magdaleny

......... pěkný rybníček vedle kaple ,do kterého vtéká pramen s pitnou vodou/je vidět kus hrnku/

Výlet 28.4.-trasas- Šumavské Hoštice-Machů mlýn-Trpín-pod Chválovem-Chlístov-Kratušín
12 km

Autobusem do Šumavských Hoštic prohlídka hřbitova,kostela sv. Filipa,,pan starosta podal výklad o vesnici a věnoval nám pohledy.Dále po podle tur. zn. k Machů mlýnu ,u kterého stojí památná lípa.Údolím Cikánkého potoka jsme pokračovali do Trpína,odtud do Chlístova/opravená kaplička/,památná lípa,pod kterou kázal M.J.Hus.Cesta končila v Kratušíně,odkud autobusem přes Husinec domů.

Výlet 5.5.-trasa-Prachatice-Cvrčkov-Stádla-Horní Záblatí-Záblatí
11 km
Autobusem do Prachatic,dále pěšky po modré přes Cvrčkov a Stádla do Horního záblatí.Domů přes Husinec autobusem Viděly jsme .krásnou krajinu.

.............na zastávce v Záblatí
Výlet 12.5. trasa- Vl. Březí-Kančov-nad Chlumany-Dolní Kožlí-Vl. Březí.
7 km

Přes malou Stránku/část Vl.Březí/ dále pod Kančovem na Rozcestí pod Chlumany k turistickému odpočivadlu.Od Kančova jsme mohly sledovat, co bylo v našem městě nově postaveno, opraveno a zvelebeno.Dále po modré do Dolního Kožlí-krásné výhledy na Libín,Boubín,Bobík.návrat po zelené s kopce dolů do Vlachova Březí.

Výlet 26.5.-trasa-Volyně-Zlešice-Malenice-Černětice
11 km

Autobusem do Volyně potom směrem západním,prohlídka hřbitovního kostela Proměnění Páně na Malsičce.Odtud pěkné výhledy do okolí a na město Volyni.Dále cesta pokračovala přes Zlešice/ hospoda se známým orchestrionem/ do Malenic.Prohlídka hřbitova, kde je pochován arch.Josef Zítek,historik Teplý a režiser Zdeněk Podskalský.Součástí hřbitova je kostel sv. Jakuba Většího-jedná se o gotickou stavbu s hranolovou věží.Je zde také hamr,který byl v provozu do r. 1961,nyní sezde provozuje kovářská dílna. Na kopci Hůrka jsme si prohlédly kapli sv. Václava- románská rotonda.Odtud jsme pokračovaly do Černětic,vesničky, ve které je k vidění jednopatrový barokní zámek/není přístupný veřejnosti/,kaplička sv. Vojtěcha a selské usedlosti se štíty Jakuba Bursy.Z Černětic autobusem domů.

Výlet 2.6.-trasa-Dub- Čarouše-Lhotka Chocholatá-Vl.Březí
16 km

Pěšky z Vl.Březí po silnici přes Žabrakov a Lipovice do Dubu u Prachatic.Prohlídka zámku s výkladem paní baronky.Zámek se pěkně rekonstruuje a je to už hodně viditelné.Návštěva stacionáře STROOM ,kde pracují částečně duševně i tělesně postižení mladí lidé.Obdivovali jsme jejich výrobky zejména z tkalcovské a keramické dílny.Z Dubu po červené přes les Čarouše na rozcestí u Budkova.,přes Lhotu Chocholatou domů.

Výlet 9.6.-trasa- Vl. Březí-Hradiště-Libotyně-hajnice- Lštění
9 km

Pěšky přes Velkou Stránku ,kolem koupaliště lesní cestou přes kopec Hradiště do Libotyně.Prohlídka usedlostí s Bursovými štíty včetně kapličky.Po žluté značce dále k hajnici a lesní cestou do kopce přes Šár do Lštění.Pokochání se šumavskými kopci a návrat domů autobusem.

.........pohled na vesničku Lštění
Výlet 16.6.-trasa-cíl cesty-Lázně Bechyně.

Autobusem do Strunkovic,odtud linkovým autobusem až do Bechyně.Následovala prohlídka města,lázní,potom procházka k mostu přes Lužnici a lázeňským parkem.

.........u řeky Lužnice v Bechyni

Výlet 23.6.-trasa-Javorník ves-kaple sv. Antonína-rozhledna-kaplička-královský kámen-Tejmlov-Úbislav-Stachy
15 km

Autobusem do Vimperka,linkou dále do obce Javorník.potom pěšky ke kapli sv.Antonína a k rozhledně.potom zdolání 200 schodů až na ochoz rozhledny.pěšky jsme dále pokračovaly po červené ke kapličce vytesané ve skále a ke Královskému kameni/přírodní útvar/.Přes osadu Tejmlov do Úbislavi / starý buk/.Prohlídka kohoutího kříže,znázorňující Kristovo utrpení.Pokračovaly jsme strmým stoupáním do obce Stachy a odtud autobusem domů.

........jsme ve Vimperku a dále jedeme do obce Javorník

..........................u kaple sv. Antonína

..........pod Kohoutím křížem v Úbislavi

.............odpopčíváme pod rozhlednou a je nám dobře

......cestou kamenným korytem
Výlet 30.6. -trasa- Kubova Huť-vrchol BoubínaNa křížkách-prales-jezírko-Idina pila-tábořiště pod Boubínem-žel.zastávka Zátoň
17 km

Autobusem doVimperka dále vlakem do Kubovy Huti /žel. zastávka nejvýše položená v Česku/.Tam nás čekal 4 km výstup na vrchol Boubína a 100 schodů na ochoz dřevěné rozhledny,odkud je nezapomenutelný pohled na krajinu do všech stran.Pokračovaly jsme Lukénskou cestou kolem boubínské obory a pralesa k jezírku.Dále pak kolem Idiny pily,kde je také informační středisko, dolu k tábořišti pod Boubínem.Zde jsme se občerstvily a odešly do 1 km vzdálené zastávky Zátoň a autobusem domů.

...........vlaková zastávka v Kubově Huti

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.